الطفل المتهم بحصار قسم شرطة وقتل 3 أمناء شرطة للقاضي “عاوز بسكوت”

الطفل المتهم بحصار قسم شرطة وقتل 3 أمناء شرطة للقاضي “عاوز بسكوت” /  فيديوقال الطفل المتهم بمقاومة السلطات المصرية والذي اتهمته السلطات المصرية بقتل 3 من أمناء الشرطة وذلك بعد ان حاصر القسم الذي يتواجدون بداخله وقام بقتلهم مما أدى إلى مصرعهم على الفور ؛ عندما سأله القاضي انت قتلت شرطة بلدك ليه؟؛ فرد عليه الطفل” انا عاوز بسكوت”.
هذا وقد قال محامي الطفل ” إحنا عملنا مشكلة في دالخ محكمة جناح المعادي عندما دخلنا للقاضي وأنا حامل الولد ؛ فقالي القاضي فين المتهم؟ ؛ قلتله ده هو المتهم الطفل ؛ فقالي انت بتهزر معايا ولا ايه ؛ والقانون فرض عليا ان المتهم يحضر بشخصه ولا يجوز غير من ورد اسمه للإحالة وهو ده المتهم اللي موجود اسمه معاكم في اوراق الاحالة ؛ والجريمة اللي اتهمت له تفرض عليا اني اجيبه بنفسه ومينفعش آجي بسند وكالة ؛ فبص في الورق وقالي ايه اللي يخليني أتأكد ان الولد هو صاحب الورق ميمكن تزور وتجيب حد تاني ؛ قلتله أهو الورق بيثبت من اللواء اللي أمر بإعتقال الطفل”.
كما وقال القاضي ردا على هذا الحديث ” طيب هنشوف ونراجع اللواء ونتابع شرطة التحريات والمباحث ؛ حتى نتأكد أن الطفل هو من قام بالجريمة أم شخص آخر “.

شارك الخبر على

.
شاهد المزيد

هناك تعليق واحد:

  1. وتحيا الشرطة المصرية والملوخية والمهلبية

    ردحذف